Archiwalne codzienniki

Codziennik Zerówki 13-14 Codziennik Klasy I 13-14
Codziennik Klasy II 13-14 Codziennik Klasy III 13-14
Codziennik Zerówki 12-13 Codziennik Klasy I 12-13
Codziennik Klasy II 12-13 Codziennik Kółka muzycznego 12-13

Codziennik druga12-13


Pozdrowienia z Zakopanego
(10-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od rozmowy na temat Tatr, oglądaliśmy ilustracje i zdjęcia z Zakopanego. Następnie przeczytaliśmy list od Roberta „Pozdrowienia z Zakopanego”, przypominając sobie jednocześnie budowę tej formy wypowiedzi pisemnej. Z listu dowiedzieliśmy się czym są oscypki, kwaśnica oraz z jakich elementów składa się góralski strój. Z pomocy dydaktycznych wycięliśmy ilustracje, które umieścimy w książeczce pt. „Góry i górale”
Pozostałą część dnia spędziliśmy w szkolnym ogródku, gdzie sadziliśmy kwiaty i krzewy. Każda z klas będzie odpowiedzialna za opiekę nad swoją rabatką kwiatowa. Naszym zadaniem będzie codzienne doglądanie i podlewanie posadzonych przez nas roślin. To świetna nauka odpowiedzialności i sumienności.
Na zajęciach wychowania fizycznego wybraliśmy się na zajęcia basenowe gdzie mieliśmy gry i zabawy z piłkami i makaronami. Nauka skoku startowego do wody.
Na lekcji języka angielskiego, która odbyła się w sali komputerowej, przypomnieliśmy sobie nazwy zaimków osobowych (I, you, he, she, it, we, you, they). Wskazywaliśmy odpowiednie zaimki na plakacie, zapisaliśmy je w zeszytach, wykonaliśmy ćwiczenie utrwalające przygotowane na handoucie, a na sam koniec zajęć przeszliśmy na stronę ourdiscoveryisland.com by dalej poszerzać naszą wiedzę i utrwalić ją. 
Na informatyce uczyliśmy się tworzyć animacje w programie Baltie. Najpierw napisaliśmy program z prostą animacją – myszką obracającą się wokół własnej osi, a następnie dodawaliśmy dodatkowe efekty. Ustawialiśmy czas animacji, ilość powtórzeń oraz efekt przemieszczania się po ekranie. Tworzenie animacji okazało się dobrą zabawą.
 



Alpiniści
(09-05-2013)
Dzisiejsze zajęcia edukacyjne odbyły się w pracowni komputerowej. Po przeczytaniu i omówieniu tekstu w naszych ćwiczeniach pt. „Alpiniści” mieliśmy do wykonania kilka zadań. Musieliśmy wyszukać w Internecie co kryje sioę pod pojęciem: alpinizm, alpiniści. Znaczenia tych pojęć zapisaliśmy w programie Word. Na podstawie obejrzanych zdjęć opisaliśmy strój alpinisty. Na koniec odszukaliśmy na stronie www.wikipedia.pl nazwiska sławnych polskich alpinistów oraz ich zdjęcia. Zdjęcia poddaliśmy obróbce graficznej. W ten sposób powstała krótka prezentacja pt. „Alpinizm”, którą możecie zobaczyć na naszej tablicy.
Na matematyce rozwiązywaliśmy zadania matematyczne pt. „W pasiece Pana Jana”, dzięki którym mogliśmy wykorzystać w praktyce zdobyte dotąd umiejętności z zakresu dodawanie, odejmowania i mnożenia.
Korzystając z pięknej pogody na godzinie wychowawczej udaliśmy się na plac zabaw przypominając sobie jednocześnie zasady wspólnej i zgodnej zabawy.
Na języku angielskim powtarzaliśmy słownictwo związane z pogodą. Na początku ochotnik opisał pogodę za oknem, potem zagraliśmy w Kalambury, zaśpiewaliśmy piosenkę z wczorajszej lekcji. Zagraliśmy w I spy. Pracując w parach jedna osoba opisywała jakiś element jednej z trzech ilustracji, a druga musiała zgadnąć, o który obrazek chodzi. Wykonaliśmy też zadania w podręczniku i zeszycie ćwiczeń. Na koniec lekcji narysowaliśmy ilustracje przedstawiające słoneczne, śnieżne i deszczowe dni, które można podziwiać na korytarzu przed salą.
Zajęcia teatralne odbyły się dla odmiany na świeżym powietrzu. Rozpoczęliśmy je jak zawsze od ćwiczeń z emisji głosu, następnie dykcyjnych, by powtarzać krótki wiersz Jana Brzechwy pt "Dzik" na wiele różnych sposobów. Mówiliśmy go radośnie, ze złością oraz smutkiem w głosie. Próbowaliśmy też zrozumieć Matkę Naturę i naśladować ją. Udawaliśmy szumiące drzewa, kwitnące kwiaty, świecące słońce, porywisty wiatr, rosnące roślinki, padający deszcz czy też burzę. Mieliśmy przy tym wiele frajdy. A na sam koniec lekcji zagraliśmy w głuchy telefon.
Na informatyce ćwiczyliśmy pracę z multimediami w programie Baltie. Dziś skupiliśmy się na korzystaniu z obszarów. Oznaczaliśmy obszary sceny a następnie tworzyliśmy warunek nakazujący wyczarowanie określonego przedmiotu po kliknięciu myszką w obrębie zapisanego wcześniej obszaru. Dodaliśmy również warunki zmieniające efekt w zależności od tego czy kliknięcie następowało prawym czy lewym przyciskiem myszy.
 



Rodzina wyrazów
(08-05-2013)
Dzisiejszy poranek rozpoczęliśmy od napisania sprawdzianu dotyczącego zdobytych umiejętności. Zmagaliśmy się z zadaniami na dodawanie i odejmowanie pełnymi setkami w zakresie 1000, działaniami na mnożenie w zakresie 50, licznymi zadaniami tekstowymi oraz pracą z tekstem.  Musieliśmy także wykazać się znajomością zasad ortograficznych wyrazów z „ą” i „ę” oraz kolejności liter w alfabecie.
Na kolejnych zajęciach spotkaliśmy się z Robertem – bohaterem kącika ortograficznego. Wraz z nim wyróżnialiśmy i tworzyliśmy rodziny wyrazów. Układaliśmy także historyjkę do rodziny wyrazów.
Na muzyce poznaliśmy piosenki, które nucą wszystkie skrzaty w Krainie Solilandii. Wszystkie piosenki oraz teksty dostępne są na stronie internetowej http://www.solilandia.pl/ w zakładce multimedia- piosenki. Zachęcamy do śpiewania całą rodziną.
Na plastyce kończyliśmy nasze prace plastyczne na konkurs „Plastek”.
Język angielski poświęciliśmy utrwalaniu zdobytej wiedzy. Na początku zaśpiewaliśmy piosenkę z wczorajszych zajęć, zagraliśmy w gry: Kalambury oraz I spy. Poznaliśmy też dwa nowe zwroty: zimno (cold) oraz gorąco (hot). Określaliśmy ulubioną i najmniej lubianą pogodę. Opisywaliśmy ilustracje w podręczniku, odpowiadaliśmy na liczne pytania z nimi związane i rozwiązaliśmy kilka zadań w podręczniku i zeszycie ćwiczeń. Uczyliśmy się również nowej piosenki o pogodzie (weather).
 



Tatrzańskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
(07-05-2013)
Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy pracę ratowników górskich poprzez przeczytanie informacji w naszych ćwiczeniach. Na podstawie zdjęć budowaliśmy wypowiedź ustną na temat akcji ratunkowej TOPR - owców. Następnie powtórzyliśmy zasady pisowni wyrazów z „ż”, podkreśliliśmy te trudności ortograficzne w przeczytanych tekstach i ułożyliśmy z nimi zdania. Zdania te zapisaliśmy do zeszytu.
Na matematyce przeczytaliśmy historię matematyczną o badaniach przyrodnika Bartłomieja. Rozwiązywaliśmy zadania praktyczne na dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000 pełnymi setkami i dziesiątkami.
Powtórzyliśmy również wiadomości z zakresu edukacji matematycznej oraz polonistyczno – przyrodniczej przygotowując się do jutrzejszego sprawdzianu.
Praca samodzielna upłynęła nam na doskonaleniu liczenia w zakresie 1000 poprzez grę w „Biznes – Zamki”.
Na zajęciach filmowych oglądaliśmy film pt. „Król lew 3”.
W zastępstwie zajęć karate udaliśmy się do Parku Jordanowskiego. Zdjęcia z naszych szaleństw możecie obejrzeć na naszej stronie internetowej w zakładce „Wydarzenia”.
Na zajęciach języka angielskiego powtarzaliśmy słownictwo z poprzednich lekcji. Poznaliśmy i ćwiczyliśmy również nową strukturę gramatyczną Do you like (cloudy days)? – Czy lubisz (pochmurne dni)? Oraz krótkie odpowiedzi: Yes, I do – Tak, lubię oraz No, I don’t – Nie, nie lubię. Poznaliśmy również piosenkę o pogodzie, opisywaliśmy pogodę za oknem, pomogliśmy księżniczce Emily znaleźć jej ostatni zaginiony przedmiot – parasolkę (umbrella) i wykonaliśmy szereg zadań zarówno w podręczniku jak i zeszycie ćwiczeń.
Na informatyce wykorzystaliśmy umiejętności stosowania multimediów w programie Baltie w zadaniu na ocenę. Zaczęliśmy od stworzenia sceny według własnego pomysłu w edytorze graficznym. Tak stworzoną scenę wstawiliśmy do programu. Dodaliśmy również wybrany przez nas utwór muzyczny. W dalszej kolejności przenieśliśmy czarodzieja na środek sceny i wyczarowaliśmy domek. Po wyczarowaniu domku, kazaliśmy czarodziejowi poczekać kilka sekund i uruchomiliśmy nagrany przez nas plik dźwiękowy informujący o zakończeniu programu.
 



Pytania i odpowiedzi
(06-05-2013)
Na dzisiejszych zajęciach przeczytaliśmy i omówiliśmy  kolejny rozdział naszego podręcznika „Wizyta u Pana Bogdana”. Podkreślaliśmy w tekście odpowiedzi na zadane przez nauczycielkę pytania. Na podstawie opisu w książce wykonaliśmy portret Pana Bogdana.
Na kolejnej lekcji  układaliśmy i zapisaliśmy w zeszycie pytania dotyczące przygód „Walecznych Serc” oraz staraliśmy się na nie odpowiedzieć.
Dziś poznaliśmy także bliżej Afrykę. Oglądaliśmy liczne zdjęcia z krajobrazami Afryki, życiem ludzi oraz film dokumentalny „Rejs wzdłuż Nilu”. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób misjonarze pomagają najuboższym w Afryce oraz jak my możemy im pomóc.
Na kółku matematycznym doskonaliliśmy umiejętność liczenia w pamięci w zakresie 1000 poprzez grę w „Biznes – zamki”.
Na języku angielskim ćwiczyliśmy nowe słownictwo związane z pogodą. Wykonaliśmy ćwiczenia w podręczniku utrwalające słówka, sprawdzające rozumienie ze słuchu oraz czytanie ze zrozumieniem. Tłumaczyliśmy dialogi historyjki, powtarzaliśmy je i wykonaliśmy zadania w zeszycie ćwiczeń. Poznaliśmy też zwroty: in the picture – na obrazku, sunny day – słoneczny dzień, day – dzień.  Na koniec ćwiczyliśmy pisownię nowo poznanych słówek.
Zajęcia wychowania fizycznego odbyły się na boisku ORLIK gdzie mieliśmy zabawy ze skakankami i piłkami. Głównym celem zajęć było kozłowanie prawą i lewą ręką piłkę koszykową. Na koniec zajęć rozegraliśmy mecz piłki nożnej.
Na informatyce ćwiczyliśmy pracę z multimediami w programie Baltie. Dziś skupiliśmy się na umieszczaniu dźwięków w programie. Przy okazji nauczyliśmy się jak zmienić format utworu. Dzięki stronie media.io mogliśmy zmienić plik w formacie mp3 na plik w formacie wav obsługiwany przez program Baltie. Nagrywaliśmy również nasz głos przy pomocy mikrofonu i umieszczaliśmy te dźwięki w programie.
 



Tańce połamańce
(29-04-2013)
 Z samego rana zamknęliśmy się w sali plastycznej, gdzie kończyliśmy nasze dzieła na konkurs „Kwiaty Polskie”. Następnie udaliśmy się na spotkanie z instruktorem tańca, który zaprezentował nam swoje umiejętności i opowiadał o pasji swojego życia czyli tańcu. Zadawaliśmy Panu Rafałowi Karbowiakowi mnóstwo pytań, co sprawiło, że mogliśmy bliżej poznać jego niezwykłą pracę. Relacje z tego spotkania możecie przeczytać w zakładce „Wydarzenia”.
Po spotkaniu z Panem Rafałem udaliśmy się  na lekcję W-F.
Na kolejnych zajęciach powtórzyliśmy wszystkie poznane dotąd zasady poprawnej pisowni i wykonaliśmy zadania w naszych ćwiczeniach ortograficznych.
Na kółku matematycznym poznaliśmy historię powstania kalendarza, różne rodzaje zegarów oraz zapis godzin.  W wykreślance zaznaczyliśmy nazwy miesięcy i dni tygodnia. Zaznaczaliśmy także godziny na zegarze.
Zajęcia wychowania fizycznego odbyły się na boisku ORLIK, gdzie uczestniczyliśmy w grach i zabawach ruchowych.
Na informatyce uczyliśmy się korzystać z edytora graficznego programu Baltie. Uczyliśmy się tworzyć swój własny bank z samodzielnie stworzonym obrazkiem, tworzyliśmy także pojedyncze przedmioty. Nauczyliśmy się również jak wykorzystać nasz obrazek jako tło do naszego programu.
 



Obchody Dnia Ziemi
(26-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy na temat minionego 22 kwietnia Międzynarodowego Dnia Ziemi. Lekcję rozpoczęliśmy od wysłuchaliśmy opowiadania „Czego boi się Ziemia”, w którym to Ziemia przyszła do doktora i mówiła o zanieczyszczeniach środowiska i ich skutkach spowodowanych przez człowieka. Następnie przeczytaliśmy list od Ziemi do wszystkich Miłośników Planety. W liście tym Ziemia prosi nas o ratunek oraz przekazała nam swoje prośby. Wykonaliśmy także plakat, na którym znajduje się list oraz prośby Ziemi.
Na kolejnej lekcji rozwiązywaliśmy zadania w naszym ćwiczeniu ortograficznym powtarzając sobie wszystkie poznane zasady ortograficzne.
Na matematyce przeczytaliśmy komiks matematyczny oraz rozwiązywaliśmy zadania tekstowe doskonalące umiejętność logicznego myślenia.
Na informatyce wykonaliśmy rysunek w programie graficznym propagujący dbanie o naszą planetę. Pozostały czas wykorzystaliśmy na granie w ulubione gry komputerowe.
Na zajęciach wychowania fizycznego wybraliśmy się na basen gdzie mieliśmy gry i zabawy z piłkami i makaronami. Na koniec mogliśmy pozjeżdżać na zjeżdżalni.
Na zajęciach języka angielskiego odbył się test z unitu 7 dotyczącego ubrań. Test składał się z czterech zadań podstawowych oraz dodatkowego, sprawdzających nasze rozumienie ze słuchu, czytanie i pamięciowe opanowanie słownictwa. Na koniec zajęć uzupełnialiśmy słowniczek oraz pisaliśmy rzędy angielskich słów w zeszytach. 
 



Na górskim szlaku
(25-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy na temat turystyki górskiej w kontekście turystyki jako sport, hobby, zamiłowanie. Czytaliśmy również opowiadanie „Marek”. Podkreślaliśmy w tekście zdanie będące odpowiedzią na pytanie „Dlaczego Marek polubił chodzenia po górach?”. Przeczytaliśmy rady Marka na temat sposobu w jaki należy zachowywać się w górach, które przepisaliśmy do zeszytu.
Na matematyce analizowaliśmy zadania z treścią, zaznaczaliśmy te, których nie można rozwiązać. Rozwiązywaliśmy także zabawę matematyczną – szczęśliwe liczby.
Na języku angielskim  odbyło się powtórzenie materiału z rozdziału 7. Po przypomnieniu sobie piosenki z poprzednich zajęć i przećwiczeniu zwrotów: put on oraz take off przeszliśmy do zadań w naszym podręczniku. Sprawdzaliśmy i rozwijaliśmy rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu czytanego, znajomość słownictwa oraz poznanych konstrukcji związanych z nazwami części garderoby. Wykonaliśmy zadania utrwalające zarówno  podręczniku jak i zeszycie ćwiczeń. Na koniec lekcji pisaliśmy poznane zwroty w naszych zeszytach.
Podczas zajęć teatralnych zaśpiewaliśmy na początku piosenkę: Wszyscy są witam was, potem ćwiczyliśmy emisję głosu poprzez samogłoski „o” oraz „i”. Wykonaliśmy też ćwiczenia: Mówiąca ryba wirtualna,  Gaworzenie, Ćwiczenia na dykcję oraz Głuchy telefon. Następnie przeszliśmy do pracy z tekstem. Na początku uczyliśmy się na pamięć dwóch krótkich wierszy Jana Brzechwy pt: Papuga oraz Dzik. Następnie próbowaliśmy ten sam tekst przedstawić na kilka różnych sposobów: okazując radość, spokój, złość oraz smutek.
Na informatyce przypomnieliśmy sobie jak korzystać z poczty elektronicznej. Zalogowaliśmy się do naszych skrzynek, sprawdziliśmy pocztę, a następnie przeszliśmy do tworzenia wiadomości z załącznikiem. Jako załącznik wykorzystaliśmy obraz, który otrzymaliśmy z wykorzystaniem klawisza Print Screen Zrobiliśmy zrzut ekranu, który następnie przycięliśmy w programie Paint i efekt końcowy zapisaliśmy na dysku komputera. Tak przygotowany obraz wysłaliśmy jako załącznik do pana Mariusza. Wszystkie wiadomości dotarły do adresata.
 



Świstaki
(24-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy niezwykłe gryzonie zamieszkujące tatrzańskie hale – świstaki. Dowiedzieliśmy się jakie mają zwyczaje oraz cechy charakterystyczne. Przeczytaliśmy i omówiliśmy opowiadanie „Świstak” i znajdujące się w naszych ćwiczeniach oraz tekst informacyjny na temat życia tych niezwykłych zwierząt. Omówiliśmy różnice w sposobie przekazywanie informacji w obydwu tekstach. Następnie uzupełniliśmy wywiad ze świstakiem.
Na kolejnej lekcji spotkaliśmy się z Robertem – bohaterem naszego kącika ortograficznego.  Wraz z nim poznaliśmy zasadę pisowni wyrazów z końcówka „uje”. Nauczyliśmy się także wierszyka, dzięki któremu zapamiętamy ten zasadę. Kolejnym naszym zadaniem było przeczytanie i zilustrowanie bajki „Bajka o królu Kosodrzewie i czarodziejskiej szarotce”.
Na matematyce rozwiązywaliśmy zadania na dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100. Układaliśmy również zadania do działań.
Na muzyce uczyliśmy się piosenki  „W góry pod chmury” oraz wykonywaliśmy zabawy muzyczne znajdujące się w „Śpiewankowie”.
Na plastyce oglądaliśmy obrazy różnych polskich malarzy, przedstawiające polskie kwiaty. Następnie samodzielnie próbowaliśmy naszkicować i namalować własny obraz na płótnie farbami akrylowymi. Wszystkie prace wezmą udział w konkursie plastycznym „Kwiaty Polskie” organizowanym przez Miejską Bibliotekę Publiczną  w Sochaczewie.
Na języku angielskim przeobraziliśmy się w strasznych piratów (pirates).  Poznaliśmy nowe zwroty: statek (ship), skarb (treasure) oraz mapa (map). Znamy już kierunki świata północ (North), południe (South), wschód (East) oraz zachód (West). Okazało się, że czekała na nas mapa skarbów! Wyruszyliśmy na wyprawę (quest) w poszukiwaniu niespodzianki. Najpierw uczyliśmy się czytać mapę i posługiwać kompasem. Okazało się, że to wcale nie taka prosta sztuka. Po kilku przygodach w końcu dotarliśmy do celu i znaleźliśmy skrzynię ze skarbami! W środku znajdowała się karteczka z napisem: friendship – przyjaźń, gdyż najcenniejszym skarbem jest właśnie ona. Ale… Było tam coś jeszcze. Pod naszą nieobecność przyszedł list z… Koła Podbiegunowego od samego Świętego Mikołaja! Okazuje się, że otrzymał naszą przesyłkę i bardzo się z niej ucieszył. Pani Ewelina przeczytała nam treść wiadomości , którą można zobaczyć na naszej stronie www w zakładce Wydarzenia w galerii Listów do M. Po powrocie do klasy, jak przystało na rasowych piratów zagraliśmy w statki ćwicząc poznane słownictwo, a na koniec zajęć  wykonaliśmy własną mapę skarbów.
Na informatyce zrobiliśmy jedno, stosunkowe proste zadanie w programie Baltie, a potem  bawiliśmy się grami internetowymi i komunikatorem Skype.
 



Ciąg niefortunnych zdarzeń
(19-04-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od próby na jutrzejsze przedstawienie. Będziemy wykazywali się swoimi aktorskimi umiejętnościami w przedstawieniu pt. „Bajkowy kogiel – mogiel”, które wystawimy jutro podczas imprezy masowej MOTOSERCE.
Na kolejnych zajęciach przeczytaliśmy rozdział naszego podręcznika „Zakaz popołudniowych spotkań”. Wyróżniliśmy z niego kolejność wydarzeń, zwróciliśmy uwagę na przyczyny decyzji rodziców Ali i Adama oraz mamy Irenki oraz skutki nierozważnego zachowania dziewczynek.
Na podstawie przeczytanego tekstu wypełniliśmy „Zeszyt Poszukiwacza Skarbów”. Zapisaliśmy słowo pocieszenia wypowiedziane przez Adama do Ali. Wspólnie zredagowaliśmy list do Poli, w którym Ala wyjaśnia przyczynę pozostawienia Poli w bibliotece. List zapisaliśmy z zeszycie.
Lekcja języka angielskiego obyła się w sali informatycznej. Poznaliśmy dziś angielskie zaimki osobowe (personal pronouns): ja (I), ty (you), on (he), ona (she), ono / to (it), my (we), wy (you), oni (they). Wiemy już, że możemy je podzielić ze względu na liczbę pojedynczą i liczbę mnogą. Zapisaliśmy je w naszych zeszytach i przećwiczyliśmy używając do prezentacji plakatu i wykonaliśmy ćwiczenia na przygotowanym handoucie. Na koniec mieliśmy krótką chwilę na dowolne gry online.
Na zajęciach wychowania fizycznego wybraliśmy się na boisko ORLIK gdzie rozegraliśmy mecz piłki nożnej i uczestniczyliśmy w zabawach bieżnych.
Po zajęciach z wychowania fizycznego udaliśmy się do Schroniska  AZOREK. W ramach świątecznej akcji zbieraliśmy dary dla podopiecznych schroniska i dzisiaj zawieźliśmy je potrzebującym zwierzętom. Więcej o naszej wizycie przeczytacie Drodzy Rodzice w zakładce Wydarzenia. 
 



Kozice
(18-04-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od dokończenia naszych bajek, które zostały ocenione.
Następnie przeczytaliśmy tekst w naszych ćwiczeniach pt. „Kozice”. Na jego podstawie sformułowaliśmy krótką notatkę na temat życia kozic górskich żyjących w polskich Tatrach oraz wykonaliśmy zadanie w ćwiczeniach, które polegało na zaznaczeniu zdań prawdziwych.
Na kolejnej lekcji spotkaliśmy się z bohaterem kącika ortograficznego- Robertem. Przypomnieliśmy wiadomości o czasownikach. Wyjaśniliśmy zasadę pisowni „nie” z czasownikami.
Na zajęciach teatralnych ćwiczyliśmy swoje role do przedstawienia „Bajkowy kogel – mogel”.
Korzystając z pięknej słonecznej pogody na ostatniej lekcji udaliśmy się na dwór.
Język angielski był pełen ćwiczeń i zadań utrwalających. Na początku czytając wyrazy z kart wyrazowych musieliśmy usiąść, gdy dane ubranie mieliśmy na sobie. Następnie zagraliśmy w grę powtórzeniową z naszego podręcznika i przećwiczyliśmy zwroty take off oraz put on. Potem przyszła kolej na powtórzenie nazw poznanych zawodów, zapisaliśmy rzędy angielskich słówek w zeszycie, rozwiązaliśmy krzyżówkę i obejrzeliśmy kilka krótkich filmików o różnych zawodach.
Na porannej informatyce rozwijaliśmy nasz program w Baltiem. Dziś dodaliśmy do sceny obiekty, które czarodziej będzie zbierał chodzą po labiryncie i szukając wyjścia. Dodatkowo, dodaliśmy licznik punktów, sumujący punkty za zebrane przedmioty i dopisaliśmy fragment programu, dzięki któremu wynik będzie wyświetlany na ekranie programu w miejscu o współrzędnych (0,0), czyli w lewym górnym rogu okna programu.
 



Tatry
(17-04-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od odszukania na mapie Polski Tatr. Odczytywaliśmy nazwy szczytów górskich zwracając uwagę na wielką literę w pisowni. Obejrzeliśmy prezentację multimedialną pt. „Zakochaj się w Tatrach” oraz krótki film na temat klimatu, roślinności oraz zwierząt występujących na poszczególnych piętrach górskich. Zajrzeliśmy również na stronę internetową www.tatry.info.pl gdzie znaleźliśmy informacje o szlakach górskich, szczegółową mapę Tatr oraz inne ciekawostki. Przeczytaliśmy również informacje na temat bezpieczeństwa w górach.  Dowiedzieliśmy się, jak powinniśmy zachowywać się na górskich szlakach i co powinniśmy ze sobą zabrać wybierając się w trasę pieszą.
Na podstawie tekstu „Tatry” znajdującego się w naszych podręcznikach omówiliśmy, jak powinniśmy zachowywać się w Tatrzańskim Parku Narodowym. Wiemy, że niemożna niczego niszczyć, zrywać żadnych roślin, łamać krzewów, dokarmiać i płoszyć zwierząt itp.
Na matematyce rozwiązywaliśmy zadania tekstowe oraz uzupełnialiśmy dane w tabeli na podstawie przeczytanego tekstu matematycznego.
Na muzyce przygotowywaliśmy się na Konkurs Piosenki Wiosennej.
Na plastyce wykonywaliśmy prace plastyczne na konkurs „Plastek”.  Wyklejaliśmy wcześniejsze projekty różnymi materiałami plastycznymi.
Na języku angielskim powtarzaliśmy materiał z rozdziału 7. Zgadywaliśmy, którego z uczniów opisywała pani Ewelina, czytaliśmy wyrazy napisane na tablicy i klaskaliśmy w ręce, gdy mieliśmy na sobie odpowiednie ubranie, zgodnie z tym co było napisane. Wykonaliśmy szereg zadań utrwalających w zeszycie ćwiczeń i zagraliśmy w grę, dzięki której używaliśmy zwrotów put on oraz take off i wymienialiśmy nazwy elementów ubrania.
Informatykę zaczęliśmy od pracy z programem Baltie. Eksperymentowaliśmy trochę z programem, który ostatnio tworzyliśmy. Po kilkunastu minutach przeszliśmy do dowolnie wybieranych programów edukacyjnych. Część wybrali Pivota, inni pozostali przy czarodzieju Baltie, a jedna osoba bawiła się edytorem tekstu. Na koniec pograliśmy w różne gry.
 



Za górami, za lasami...
(16-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach na stronie internetowej www.scholaris.pl oglądaliśmy fragmenty różnych baśni. Zwróciliśmy uwagę na postacie negatywne i pozytywne w baśniach oraz dowiedzieliśmy się co to jest morał. Rozwiązywaliśmy również zadania interaktywne.
Na kolejnej lekcji czytaliśmy baśń „Esmeralda”. Omówiliśmy jej cechy charakterystyczne. Dokonaliśmy oceny postaci . Wyjaśniliśmy i zapisywaliśmy powiedzenia z wyrazem „góra” występujące w przeczytanej baśni.
Na matematyce dokonywaliśmy obliczeń pieniężnych za pomocą mnożenia i dodawania oraz rozwiązywaliśmy zadania tekstowe w naszych ćwiczeniach.
Na godzinie wychowawczej udaliśmy się na salę gimnastyczną gdzie odbyło się przedstawienie teatralne pt. „Zaczarowane krzesiwo”. Więcej informacji oraz zdjęcia znajdziecie na naszej stronie internetowej w zakładce „Wydarzenia”.
Na ostatniej lekcji ćwiczyliśmy role do przedstawienia "Bajkowy kogel - mogel"
Język angielski zaczęliśmy od zabawy ruchowej i powtórzenia tym samym czynności, które już poznaliśmy. Zgadywaliśmy też co kryje się za odwróconą kartą obrazkową i poznaliśmy nowe słówka: kapelusz (hat) oraz płaszcz (coat). Przypomnieliśmy sobie nazwy zawodów: lekarz (doctor), nauczyciel (teacher), weterynarz (vet) oraz pilot (pilot) i poznaliśmy nowe: pielęgniarka (nurse), policjant (police officer), kucharz (chef) oraz strażak (firefighter). Wykonaliśmy zadania utrwalające zarówno w podręczniku jak i zeszycie ćwiczeń.
Na informatyce rozwijaliśmy nasz program, który docelowo stanie się stworzoną przez nas grą. Dziś zaczęliśmy wykorzystywać w naszym programie pomocników. Pomocnicy to taka część programu, która zawiera pewien fragment programu, który jest wykorzystywany wiele razy. Dzięki pomocnikom program staje się bardziej przejrzysty krótszy i łatwiej jest wprowadzać w nim zmiany. Zamiast biegać po programie i dokonywać wielu zmian, wystarczy zmienić polecenia wykonywane przez pomocnika.
 



Emocje - sposoby radzenia sobie z nimi
(15-04-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od przeczytania kolejnego rozdziału naszej książki „Smutna rozmowa”. Następnie rozmawialiśmy na temat emocji jakie towarzyszyły Ali i Adamowi podczas rozmowy z rodzicami. Mając na uwadze ostatnie okoliczności: częste znikanie bliźniaków z domu, przesiadywanie na strychu, zaginięcie Poli, rodzice zabronili Ali i Adamowi spotykać się z „Walecznymi sercami”. Był to ogromny cios dla bliźniaków, zwłaszcza teraz, gdy są o krok od odnalezienia Karoliny i drugiej połowy mapy.
Na kolejnych zajęciach podzieliliśmy się na dwa zespoły. Każdy zespół miał za zadanie odegrać scenki dramowe przedstawiające wylosowane wcześniej emocje. Nauczyło nas to rozpoznawać i nazywać swoje emocje. Fantastycznie się przy tym bawiliśmy, a przede wszystkim nauczyliśmy się współpracować w małych zespołach.
Na matematyce czytaliśmy tekst matematyczny pt. „Góry Świętokrzyskie”, uzupełniliśmy tabele danymi z tekstu oraz rozwiązywaliśmy zadania tekstowe
Na języku angielskim mieliśmy różne ćwiczenia utrwalające i powtórzeniowe. Zaśpiewaliśmy piosenkę z poprzedniej lekcji, opisywaliśmy stroje ochotników i przeszliśmy do słuchania historyjki o naszych podręcznikowych bohaterach. Czytaliśmy dialogi i odgrywaliśmy scenki z opowiastki. Poznaliśmy nowe słówka: koszula (shirt), pałac (palace) oraz zamek (castle). Na koniec zajęć wykonaliśmy zadania w zeszycie ćwiczeń.
Na zajęciach wychowania fizycznego wykonywaliśmy ćwiczenia ogólnorozwojowe przygotowujące do strzału na bramkę z lewej i prawej nogi. Rywalizowaliśmy w grach i zabawy zręcznościowych.
Na informatyce rozwijaliśmy program napisany w ubiegłym tygodniu. Punktem wyjścia był program, który pozwolił na sterowanie czarodziejem Baltie przy pomocy strzałek na klawiaturze. Dziś rozbudowaliśmy stworzoną wcześniej scenę, tak aby przypominała labirynt. Dodaliśmy również instrukcję warunkową, które nie pozwalała czarodziejowi przenikać ścian labiryntu. Na koniec, dodaliśmy obiekty, które nasz czarodziej będzie zbierał chodząc w labiryncie i zdobywał w ten sposób punkty.
 



Karpaty
(13-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy legendę „Jak powstały Karpaty?”. Na podstawie przeczytanego tekstu odpowiadaliśmy na pytania nauczycielki i podkreślaliśmy odpowiednie zdania, będące odpowiedziami na ów pytania.  Rozmawialiśmy o tym, czym jest legenda oraz o legendach poznanych dotychczas.
Kolejna lekcja upłynęła nam na pracy z tekstem „Jak powstały Karpaty?”. Podkreśliliśmy w nim wszystkie wyrazy z „ó”, omówiliśmy zasady ich pisowni i przepisaliśmy je do zeszytu. Następnie wykonaliśmy zadania w ćwiczeniach, które polegały na zaznaczeniu prawidłowych odpowiedzi dotyczących przeczytanej legendy oraz ponumerowaniu zdań według kolejności wydarzeń. Wykonaliśmy także ćwiczenia ortograficzne utrwalające zasady pisowni wyrazów z „ó”.
Na matematyce dokonywaliśmy rozkładu liczb trzycyfrowych na setki, dziesiątki i jedności. Liczby te zapisywaliśmy również słownie w naszych ćwiczeniach.
Na zajęciach wychowania fizycznego wybraliśmy się na basen, gdzie mieliśmy gry i zabawy z piłkami i makaronami. Głównym celem zajęć była praca rąk i nóg do kraula na piersiach. Na zakończenie relaksowaliśmy się w jacuzzi.
Na informatyce przypomnieliśmy sobie stosowanie instrukcji warunkowych w programie Baltie. Zaczęliśmy od stworzenia folderu, w którym miał być nasz program i plik pomocniczy ze sceną. I tak, na początku stworzyliśmy scenę, na której znajdował się jeden dowolny przedmiot. Scenę umieściliśmy w naszym programie. Następnie, korzystając z polecenia jeśli, nauczyliśmy czarodzieja żeby po wciśnięciu którejś ze strzałek z klawiatury obracał się w określonym kierunku i wykonywał jeden krok do przodu. W ten sposób mogliśmy poruszać czarodziejem używając strzałek. Ostatnim etapem było dodanie warunku kończącego program gdy czarodziej napotka na swej drodze przedmiot, który wcześniej umieściliśmy w scenie. W tym celu, użyliśmy trzech poleceń: jeśli, przedmiot, wyjście z programu.
 



Polskie góry
(11-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach omawialiśmy cechy charakterystyczne polskich krajobrazów. Odszukaliśmy na mapie Polski góry oraz określiliśmy ich położenie geograficzne, przypominając sobie jednocześnie kierunki świata. Oglądaliśmy także przepiękne zdjęcia krajobrazów górskich oraz wysłuchaliśmy czytane przez Panią ciekawostki i informacje dotyczące polskich gór.  Następnie wykonaliśmy zadania w ćwiczeniach, które polegały na wypisaniu pasm górskich oraz nazw miast i rzek znajdujących w okolicy gór, zwracając jednocześnie uwagę na pisownię nazw geograficznych wielką literą.
Z zakresu edukacji matematycznej rozwiązywaliśmy zadania tekstowe znajdujące się w bajeczce matematycznej pt. „Królestwo olbrzymów”. Czytaliśmy również tekst matematyczny „Tatry Polskie”., Na jego podstawie wpisywaliśmy dane do tabeli, czytaliśmy i zapisywaliśmy daty za pomocą cyfr i znaków rzymskich.
Na zajęciach teatralnych ćwiczyliśmy nasze role do przedstawienia „Bajkowy kogel mogiel”, które będzie można obejrzeć podczas akcji „Motoserce” już 20.04.2013 r.
Dziś odbyło się także kółko matematyczne, na którym czytaliśmy komiks matematyczny i rozwiązywaliśmy zadania tekstowe. Pozostały czas spędziliśmy na graniu w „Domino”.
Na informatyce udało nam się zalogować do konkursu tik-tak. Próbowaliśmy odpowiadać na pytania konkursowe, które okazały się dosyć trudne i najpewniej były układane z myślą o starszych uczniach podstawówek. Podjęliśmy jednak próbę i z tym doświadczeniem łatwiej nam będzie walczyć o lepsze wyniki w kolejnych edycjach.
 



Zakazy i nakazy
(10-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach przeczytaliśmy kolejny rozdział naszego podręcznika pt. „Samotna podróż Poli”. Oceniliśmy jej postępowanie. Wspólnie stwierdziliśmy, że zachowała się bardzo nierozsądni i nieodpowiedzialnie wybierając się w podróż autobusem nikogo o tym nie informując i nie mając pozwolenia.
Na kolejnej lekcji rozmawialiśmy o różnych zakazach i nakazach oraz ich znakach graficznych. Mówiliśmy o tym, dlaczego tak ważne jest respektowanie wszelkich nakazów i zakazów.
Z zakresu edukacji matematycznej powtórzyliśmy informacje o iloczynie, wykonywaliśmy obliczenia na mnożenie w zakresie 100. Dokonywaliśmy także obliczeń dotyczących kosztów wycieczki Tomka i jego taty do Zakopanego.
Na plastyce wykonaliśmy różne znaki zakazu i nakazu za pomocą plasteliny.
Na muzyce śpiewaliśmy piosenki, które będziemy prezentować w konkursie muzycznym oraz na akcji „Motoserce”.
Po wszystkich wykonanych zadaniach mieliśmy czas wolny, który przeznaczyliśmy na granie w „Domino”
Na zajęciach tanecznych kształtowaliśmy poczucie rytmu poprzez taniec przy muzyce oraz nauka nowych kroków. Wykonywaliśmy ćwiczenia ogólnorozwojowe. Graliśmy w zbijaka dziewczynki na chłopców.
Na informatyce mieliśmy czas na zabawę w dowolnie wybieranych programach edukacyjnych. Ciągle jednym z najbardziej popularnych programów jest Pivot Animator. Graliśmy również w gry internetowe.
 



Pracowita wiosna
(09-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy na temat zmian zachodzących wiosną w przyrodzie. Na podstawie przeczytanych w ćwiczeniach informacji oraz własnej wiedzy zredagowaliśmy krótką notatkę na temat wiosny.  Przypomnieliśmy wiadomości o czasownikach i wyszukiwaliśmy je w zdaniach.
Na kolejnych zajęciach układaliśmy wiersz o wiośnie z podanych fragmentów zdań.
Z zakresu edukacji matematycznej doskonaliliśmy umiejętność  przeliczania kilogramów na dekagramy, złotówki na grosze i na odwrót. Zdobytą wiedzę wykorzystywaliśmy podczas rozwiązywania zadań tekstowych.
 Na godzinie wychowawczej stworzyliśmy „Kodeks właściwych zachowań”.  Po wnikliwym omówieniu każdego punktu podpisaliśmy kodeks odciskiem dłoni oraz własnoręcznym popisem.
Na języku angielskim przystąpiliśmy do Multimedialnego Konkursu Językowego organizowanego przez FunEnglish.pl. Musieliśmy zmierzyć się z piętnastoma bardzo trudnymi zadaniami i grą online. Pomimo tak wysokiego poziomu udało nam się zdobyć duże liczby punktów. Wyniki, czy zostaliśmy zakwalifikowani do etapu finałowego otrzymamy 15.04.2013.
Na infromatyce logowaliśmy się do kolejnego konkursu informatycznego TIK-TAK. Wkrótce zmierzymy się z zadaniami.
 



Przyjaźń - najcenniejszym skarbem
(08-04-2013)
Przyjaźń – najcenniejszym skarbem
Dzisiejsze zajęcia jak zwykle rozpoczęliśmy od zmagań z zadaniami matematycznymi. Dowiedzieliśmy się, że w 1 kilogramie jest aż 100 gram. Nauczyliśmy się zamieniać kilogramy na gramy i odwrotnie. Okazuje się, że to wcale nie jest takie trudne.
Na kolejnych zajęciach przeczytaliśmy i omówiliśmy rozdział w naszym podręczniku pt. „Zaginięcie Poli. Rozmawialiśmy o emocjach jakie przeżywały Ala i Irenka, gdy okazało się, że Pola nie wróciła do domu z biblioteki. Drużyna „Walecznych Serc” postanowiła za wszelką cenę odnaleźć swoją przyjaciółkę. Następnie wypowiadaliśmy się na temat: „Czy przyjaźń jest najcenniejszym skarbem?”. Na podstawie wysłuchanych wypowiedzi odbyła się burza mózgó. Na tablicy zapisywaliśmy cechy prawdziwego przyjaciela. Wszystkie propozycje nauczycielka zapisała na komputerze.
Naszym kolejnym zadaniem, w ramach zajęć informatycznych, było przepisanie cech prawdziwego przyjaciela do programu Word. Zmieniliśmy także czcionkę, kolor tekstu i wstawiliśmy obrazek pasujący do naszego dzisiejszego tematu. Na zajęciach dowiedzieliśmy się czym jest punktor  i jak go wstawić do tekstu oraz jak wyrównać, wyśrodkować bądź wyjustować napisany tekst.
Język angielski rozpoczęliśmy od przypomnienia nazw ubrań, opisu tego co mają na sobie ochotnicy z naszej klasy i zaśpiewania piosenki z poprzednich zajęć. Utrwaliliśmy także konstrukcje: załóż (put on) oraz zdejmij (take off). Poznaliśmy dwa nowe słówka pielęgniarka (nurse) oraz ptak (bird)  tym samym ćwicząc trudny dla nas Polaków dźwięk /ɜ:/. Wykonaliśmy zestaw zadań zarówno w podręczniku oraz zeszycie ćwiczeń.
Na zajęciach wychowania fizycznego wykonywaliśmy ćwiczenia poprawiające koordynację ruchową, następnie bawiliśmy się w berka z podziałem na grupy z wykorzystaniem piłek. Wykonywaliśmy ćwiczenia rozciągające i przygotowujące do nauki stania na głowie z asekuracją nauczyciela. Zajęcia zakończyliśmy zabawą uspokajającą.
 



Radość pisania
(05-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach rozmawialiśmy na temat ulubionych książek z dzieciństwa. Dyskutowaliśmy na temat „Czy i dlaczego można czerpać radość z pisania?”. Dowiedzieliśmy się, czym jest opowiadanie i jak poprawnie je napisać. Poznaliśmy budowę opowiadania, które składa się ze wstępu, rozwinięcia i zakończenia. Następnie samodzielnie napisaliśmy opowiadanie do historyjki obrazkowej z wykorzystaniem podanych zdań, które zatytułowaliśmy „Morska przygoda – burzliwe wakacje”. Opowiadanie to dotyczyło przygody chłopca, który wypłynął z rodzicami na wakacje. Podczas straszliwej burzy ich statek zatonął, a oni dryfowali pontonem  po morzu. Dotarli do bezludnej wyspy. Po kilku dniach zauważyli na horyzoncie piraci statek. Piraci okazali się bardzo przyjaźni i ocalili naszych rozbitków zabierając ich na swój statek. Pisanie opowiadania sprawiło nam wielką frajdę.
 Na zajęciach języka angielskiego, które odbyły się w sali komputerowej, powtarzaliśmy wszystko czego nauczyliśmy się do tej pory, tym samym przygotowując się do naszego poniedziałkowego Ogólnopolskiego Konkursu Językowego FunEnglish.pl. Poprzez rozmaite ćwiczenia, w tym Hangman oraz odpytywanki i opis ilustracji udało nam się odświeżyć naszą wiedzę. Jesteśmy bardzo ciekawi jak wypadniemy, chociaż poprzez samo przystąpienie do konkursu już jesteśmy zwycięzcami! Trzymajcie za nas kciuki!
Po trzeciej lekcji udaliśmy się do Jednostki Wojskowej w Bielicach, gdzie czekało nas wiele atrakcji. Wszystkie informacje oraz zdjęcia z obchodów rocznicy powstania 37. Dywizjonu Rakietowego Obrony Powietrznej w Sochaczewie możecie zobaczyć na naszej stronie internetowej w zakładce „Wydarzenia”.
Na informatyce dokończyliśmy nasze prezentacje i pograliśmy w gry internetowe.
 



Kapitan i jego załoga
(04-04-2013)
Na dzisiejszych zajęciach poznaliśmy budowę listu, jako formy wypowiedzi pisemnej. Wiemy, jak powinien wyglądać nagłówek listu, wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Rozszyfrowaliśmy także tajemniczy skrót PS (post scriptum), którym oznacza się dopisek do listu. Następnie próbowaliśmy samodzielnie napisać list, z wykorzystaniem  podanych w zadaniu wyrazów.
Na kolejnej lekcji przeczytaliśmy opowiadanie „Kapitan i jego załoga”. Podkreśliliśmy w tekście zdania opisujące poszczególnych marynarzy. Dowiedzieliśmy się, iż pseudonim określa bardzo często cechy osobowości danego człowieka. Następnie każdy z nas miał za zadanie powiedzieć, który marynarz najbardziej nam się podoba i dlaczego.  Najbardziej przypadli nam do gustu ci marynarzem, którzy mieli podobne cechy charakteru do naszych.
Z zakresu edukacji matematycznej rozwiązywaliśmy zadania tekstowe, które rozwijają logiczne myślenie.
Język angielski rozpoczęliśmy od przypomnienia sobie słownictwa związanego z ubraniami (clothes). Połączyliśmy na tablicy ilustracje z odpowiednimi angielskimi słówkami, wysłuchaliśmy rymowanki z poprzednich zajęć, wysłuchaliśmy dialogu pomiędzy księżniczką Emily a jej bratem i wykonaliśmy do niego zadania i odnaleźliśmy kolejny zaginiony przez księżniczkę przedmiot – jej bucik (shoe).Następnie poznaliśmy nowe słówka oraz zwroty: piżama (pyjamas), sweter (jumper), kozaki (boots), szkoła (school), załóż (put on), zdejmij (take off), Czas do szkoły (It’s time for school!) oraz Czas do łóżka (It’s time for bed). Uczyliśmy się także nowej piosenki i wykonaliśmy zadania w zeszycie ćwiczeń.
Na zajęciach teatralnych po ćwiczeniach z emisji głosu,  gimnastyce żuchwy, szczeki i języka oraz powtarzaniu konkretnych sylab przeszliśmy do zapoznania się ze scenariuszem przedstawienie przygotowanego na nadchodzącą akcję ‘Motoserce’, do udziału w której zachęcamy. Po wielu chwilach śmiechu i ogólnej wesołości przedyskutowaliśmy i omówiliśmy scenariusz. Pojawili się nawet pierwsi ochotnicy, ale cały skład aktorski zostanie wybrany nieco później po konsultacjach z rodzicami. Na koniec zagraliśmy w Głuchy telefon.
Na godzinie wychowawczej rozmawialiśmy na temat akceptowania innych w grupie oraz o skutkach agresywnego zachowania.
Na dzisiejszej porannej informatyce kończyliśmy pracę nad naszą świąteczną prezentacją multimedialną. Kończyliśmy wstawianie zdjęć i dodawanie opisów. Przypomnieliśmy sobie jak zmienić rozmiar wstawionego obrazka i obrócić go. Dodaliśmy animacje do poszczególnych elementów slajdu. Na koniec, próbowaliśmy ustawić automatyczne przechodzenie slajdów, połączone z dźwiękiem. Próbowaliśmy również ustawić przejścia animacji tak, aby cały pokaz slajdów odbywał się automatycznie. Niektórym udało się już osiągnąć zamierzony efekt.
 



Różne sposoby porozumiewania się
(03-04-2013)
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy od rozwiązywania kartkówkowych zadań matematycznych na dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 200.
Na kolejnych zajęciach poznaliśmy różne sposoby porozumiewania się. Dowiedzieliśmy się, że można  porozumiewać się nie tylko za pomocą radia, telefonu czy pisma. Marynarze porozumiewają się ze sobą na odległość za pomocą flag oraz sygnału Morsa, ludzie głuchoniemi posługują się językiem migowym, a niewidomi czytają książki napisane językiem Braille`a. Ludzie pierwotni porozumiewali się za pomocą obrazków malowanych na ścianie.
W naszych ćwiczeniach odczytaliśmy oznaczenia poszczególnych flag i chorągiewek. Następnie odszyfrowaliśmy zakodowane w zadaniach informacje oraz zaszyfrowaliśmy swoje. 
Na plastyce wykonaliśmy wstępny projekt na konkurs plastyczny „Plastek”. Naszym zadaniem było zaplanowanie ilustracji do wybranego wiersza J. Tuwima.
Na zajęciach języka angielskiego po szybkim przypomnieniu sobie słownictwa związanego z Wielkanocą (Easter), opisywaniu barwnych ilustracji i zapisaniu rządków angielskich wyrazów w zeszytach dowiedzieliśmy się kilku faktów na temat Prima Aprilis (April Fool’s Day). Po łacinie Prima Aprilis oznacza dosłownie 1 kwietnia. Prima Aprilis to dzień, w którym według zwyczaju robi się żarty, celowo wprowadza się kogoś w błąd, oszukuje. Prima Aprilis jest obchodzony w wielu krajach na świecie m.in w Wielkiej Brytanii (jako Dzień Głupców), Australii, Francji (Dzień kwietniowej ryby), Portugalii (Dzień kłamstwa), Rosji (Dzień Śmiechu), na Litwie (Dzień kłamcy). Nie do końca wiadomo skąd wziął się zwyczaj obchodów Prima Aprilis. Prawdopodobnie zaczął być popularny już w średniowieczu. Przypuszcza się, że  prima aprilis zaczął być obchodzony 1 kwietnia początkowo we Francji. W 1564 roku król Karol IX, zreformował kalendarz zmieniając pierwszy dzień nowego roku z 1 kwietnia, i z innych obowiązujących dat w tym czasie w różnych regionach kraju, na 1 stycznia. Obejrzeliśmy krótki film o genezie tego święta i wysłuchaliśmy bardzo śmiesznej piosenki aprilisowej, a na koniec lekcji wykonaliśmy zadania w zeszycie ćwiczeń. 
Na zajęciach tanecznych kształtowaliśmy poczucie rytmu, koordynację słuchowo-ruchową oraz rozwój estetyki ruchu i wyobraźni ruchowej. Wykonywaliśmy ćwiczenia ogólnorozwojowe . Graliśmy w zbijaka dziewczynki na chłopców.
Na informatyce, jak to często w środy bywa, mieliśmy możliwość wybory programów, w których pracowaliśmy. Próbowaliśmy różnych programów ale najdłużej czasu poświęciliśmy na różne zadania i łamigłówki w programach z serii Socrates, oraz na tworzenie animacji w programie Pivot.
 



Święta, święta i po świętach.
(02-04-2013)
Święta, święta i po świętach… Rozleniwieni i lekko zaspani rozpoczęliśmy dzień od zabaw dowolnych. Po tych chwilach przyjemności przyszedł czas na małą rozgrzeweczkę przy dźwiękach piosenek, która nas pobudziła do pracy i działania! Wspólnie ułożyliśmy puzzle i kolorowaliśmy naszych ulubionych bohaterów ze świata bajek. Nawiązując do minionych świąt wykonaliśmy zabawne maski Króliczka Wielkanocnego (Easter Bunny). Następnie przeczytaliśmy aż dwie bajki:  Thumbelina (Calineczka) oraz Little Red Riding Hood (Czerwony Kapturek), gdyż obchodzimy dziś Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci. Po wrażeniach literackich przyszedł czas na krótki seans filmowy. Obejrzeliśmy ciekawą bajkę pt. „Madagaskar 2”. Po zakończeniu filmu, z uśmiechami na twarzach, zeszliśmy na obiad. Z pełnymi brzuszkami wyruszyliśmy w stronę „Domu Rzemiosła”, by zaczerpnąć świeżego powietrza i podziwiać prace konkursowe „Na najpiękniejszą ozdobę wielkanocną”. Po powrocie oddaliśmy się naszej ulubionej czynności, czyli grze w gry online. Ale co za dużo to niezdrowo, dlatego nauczycielki zgarnęły nas na salę gimnastyczną, gdzie mogliśmy dać upust naszym emocjom i nadwyżkom energii.
 



Wielkanoc tuż tuż
(29-03-2013)
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od zabaw dowolnych. Następnie wykonaliśmy piękne prace plastyczne z kółek orgiami.  Barwne kurczaczki można obejrzeć na naszej wystawce przed salą Mądrych Sówek. Aby nie stracić kontaktu z językiem angielskim obejrzeliśmy film Disneya pt Hercules. Dialogi w bajce były w języku angielskim, jednakże napisy były w języku polskim. Kreskówka bardzo nam się podobała, a w czasie jej oglądania żywo dopingowaliśmy głównego bohatera do walki ze złym Hadesem. Następnie aby się nie zasiedzieć w jednym miejscu zbyt długo i zadbać o zdrowie udaliśmy się na salę gimnastyczną, gdzie poprzez wesołe gry i zabawy mieliśmy okazję się wyszaleć i dać upust nagromadzonej energii. Na sam koniec przeszliśmy do sali komputerowej, gdzie mieliśmy okazję odpocząć poświęcając swoją całkowitą uwagę naszym ulubionym grom online. Po tak dużym wysiłku fizycznym należy nam się odpoczynek! 
 



Dzień zabaw
(28-03-2013)
Podczas zabaw z językiem angielskim śpiewaliśmy wesołe piosenki, obejrzeliśmy krótkie filmiki edukacyjne o Cecilu Mouse oraz z serii Lippy and Messy, wysłuchaliśmy również wybranej przez nas bajki The Little Match-Seller (Dziewczynka z zapałkami). Na koniec zagraliśmy też w grę Memory.
Następnie graliśmy w gry zręcznościowe i logiczne na komputerach i uczestniczyliśmy w zajęciach ruchowych. Wspólnie z ciociami graliśmy w zbijaka, szczurka, murarza i berka. Po zajęciach mieliśmy czas na zabawy dowolne oraz czytaliśmy książkę „Pamiętnik wielickiego skrzata SOLILANDIA”.  Po obiedzie oglądaliśmy film „Disco robaczki”, a po zjedzonym podwieczorku  znalazł się czas na zajęcia muzyczne. Ten dzień bardzo nam się podobał, ponieważ był pełen różnorodnych zabaw.  
 



Świąteczne życzenia
(28-03-2013)
Na dzisiejszych zajęciach oglądaliśmy różnego rodzaju pocztówki. Poznaliśmy historię powstania kart pocztowych. Dowiedzieliśmy się także, jak prawidłowo napisać życzenia wielkanocne oraz zaadresować pocztówkę. W naszych ćwiczeniach zapisaliśmy przykładowe życzenia świąteczne oraz urodzinowe.
Na plastyce wykonaliśmy kartki świąteczne, wykorzystując różnorodne materiały plastyczne.
Na muzyce śpiewaliśmy piosenki, które będziecie mogli usłyszeć już wkrótce na Przeglądzie Piosenki Wiosennej organizowanym w naszej szkole.
Na języku angielskim kontynuowaliśmy rozmowę na temat Świąt Wielkanocnych. Okazało się, że podczas nieobecności dzieci  w klasie, odwiedził nas Króliczek Wielkanocny (Easter Bunny) i pochował dla każdego mały łakoć. Ale mieliśmy frajdę podczas ich szukania! Dziękujemy Ci Króliczku, że o nas pamiętałeś! Następnie pani Ewelina opowiedziała nam o tradycjach związanych z tym świętem w krajach anglojęzycznych. Dowiedzieliśmy się, że Brytyjskie świętowanie Wielkanocy rozpoczyna się w Wielki Piątek (Good Friday) i trwa aż do poniedziałku (Easter Monday), a wszystkie cztery świąteczne dni są wolne od pracy, przy czym w Poniedziałek Wielkanocny otwarte są sklepy, w których na klientów czekają wyprzedaże. W Wielkiej Brytanii nie ma tradycji święcenia potraw. Wielka Sobota to czas wielu ulicznych festiwali. W pierwszy dzień świąt Brytyjczycy spotykają się z rodziną i przyjaciółmi, a po śniadaniu wybierają się do kościoła i na spacer. Przygotowuje się kosze z przysmakami, które zabierane są na wypad do parku czy wyjazd za miasto. W Wielkiej Brytanii, tak jak w wielu innych krajach, Wielkanoc ściśle związana jest z jajkami. W przedchrześcijańskiej Europie zwyczaj zdobienia jaj był znany i szeroko praktykowany. Obecnie Święta Wielkanocne na Wyspach Brytyjskich mają bardzo komercyjny charakter, a ich symbolem stały się słodkie jaja z czekolady i zajączek wielkanocny (Easter Bunny). Jajka w Wielkiej Brytanii są elementem wielu zwyczajów i zabaw.
·         Egg hunt – polowanie na jajka. Rankiem w Niedzielę Wielkanocną dzieci szukają czekoladowych jajek schowanych przez rodziców w ogrodzie. Wygrywa dziecko, któremu uda się znaleźć najwięcej łakoci.
·         Rolling eggs – toczenie jaj. Grę wygrywa osoba, której jajko sturla się z górki najszybciej bez stłuczenia skorupki albo które rozbije się jako ostatnie.
Potem wysłuchaliśmy świątecznych piosenek i obejrzeliśmy krótki film prosto z Białego Domu i zobaczyć jak tam świętowana jest Wielkanoc.  Uzupełniliśmy również zadania w podręczniku i zeszycie ćwiczeń.
Na zajęciach tanecznych kształtowaliśmy poczucia rytmu, koordynacji słuchowo-ruchowej oraz rozwój estetyki ruchu i wyobraźni ruchowej. Wykonywaliśmy ćwiczenia wzmacniające obręcz barkową. Graliśmy w zbijaka dziewczynki na chłopców.
Na informatyce pracowaliśmy w dowolnie wybranym programie. Większość z nas wybrała eksperymentowanie z różnymi możliwościami programu Baltie. Zdążyliśmy również pograć w nasze ulubione gry.
 



Zwyczaje wielkanocne
(26-03-2013)
Na dzisiejszych zajęciach wysłuchaliśmy opowiadanie „Wielkie dni”. Dowiedzieliśmy się o tradycji Świąt Wielkanocnych. Rozmawialiśmy także o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych w naszych domach. Na podstawie przeczytanego tekstu pt. „Wielkanoc” wypowiadaliśmy się na temat Wielkiego Tygodnia. Oglądaliśmy także różne rodzaje jaj wielkanocnych. Poznaliśmy historię oraz legendę powstawania pisanek. Dowiedzieliśmy się, że są nie tylko pisanki, ale i kraszanki, malowanki oraz skrobanki.
Z zakresu edukacji  matematycznej zamienialiśmy centymetry na metry i odwrotnie.
Po obiedzie wybraliśmy się do Miejskiego Ośrodka Kultury. Nasza wizyta związana była z obchodem Międzynarodowego Dnia Teatru, a właśnie w tym miejscu znajduję się prawdziwa scena.  Gdy dotarliśmy na miejsce zostaliśmy miło powitani. Pani zaprosiła nas do wielkiej sali, w której odbywają się spektakle teatralne. Dowiedzieliśmy się co to jest scena, kurtyna oraz widownia, a nawet  przez chwilę wszyscy mogliśmy  poczuć się jak prawdziwi aktorzy.  Zobaczyliśmy  jak wygląda wejście na scenę oraz gdzie podczas spektaklu znajdują się aktorzy, których chwilowo na scenie nie widać .
Na zajęciach filmowych oglądaliśmy kolejne odcinki serii „Był sobie człowiek: Epoka wikingów i Budowniczowie katedr”.
 Na języku angielskim po powtórzeniu nazw ubrań poruszyliśmy temat Wielkanocy (Easter). Poznaliśmy nowe słówka: Wielkanoc (Easter), pisanka (Easter egg), króliczek (bunny), kurczaczek (chick), owieczka (lamb) oraz koszyczek (basket). Opowiadaliśmy o tradycjach Wielkanocnych w polskich domach, następnie uzupełniliśmy zadania w podręczniku, wykonaliśmy piękne projekty króliczków wielkanocnych, które przyczepiliśmy do naszych ołówków i długopisów i poznaliśmy nową piosenkę Wielkanocną.
Na informatyce przypomnieliśmy sobie tworzenie prezentacji multimedialnych. Stworzyliśmy prezentację przedstawiająca zwyczaje związane ze świętami Wielkiej Nocy. Pobraliśmy obrazy z Internetu, wybraliśmy motyw i układ slajdów, wstawiliśmy obrazy do slajdów i dodaliśmy tytuły slajdów. Na koniec, dodaliśmy animacje do poszczególnych elementów slajdów.
 



Baltie 2013
(25-03-2013)
Tydzień rozpoczęliśmy od wycieczki do Warszawy na wojewódzki etap konkursu Baltie 2013. Po 8:00 wsiedliśmy w pociąg, po przyjeździe do Warszawy odbyliśmy krótki spacer i już o 11:00 rozpoczęliśmy zmagania z zadaniami konkursowymi. To były dwie godziny ciężkiej pracy umysłowej przy programowaniu. Zadania były naprawdę wymagające. Niektórzy musieli uznać, że już pierwsze zadanie jest zbyt skomplikowane. Jednak kilka osób rozwiązało więcej niż jedno zadanie. Mieliśmy również dwa wysokie wyniki. Antek i Mikołaj uplasowali się odpowiednio na 3 i 4 miejscu w klasyfikacji ogólnej etapu wojewódzkiego, co oznacza, że osiągnęli lepszy wynik niż kilka starszych koleżanek i kolegów z klas 4-6. Wycieczkę zakończyliśmy przekąską w Mcdonald’ssmiley



Moda
(22-03-2013)
Na dzisiejszych zajęciach na podstawie przeczytanego tekstu w naszym podręczniku poznaliśmy historię mody. Pani opowiedziała nam jak na przestrzeni lat zmieniała się moda. Obejrzeliśmy zdjęcia  różnorodnych strojów.  Wypełniliśmy również zadania w „Zeszycie Poszukiwacza Skarbu”, które polegało na opisaniu poszczególnych strojów.
Z zakresu edukacji matematycznej wykonaliśmy karty pracy na mnożenie oraz dzielenie w zakresie 20 i pokolorowaliśmy rysunek przedstawiającego Pinokia według określonego schematu.
Na zajęciach języka angielskiego, które odbyły się w sali komputerowej po powtórzeniu słownictwa z wczorajszych zajęć dotyczących pór roku, przypomnieliśmy sobie nazwy ubrań oraz zapisaliśmy rzędy wyrazów w naszych zeszytach. Wykonaliśmy też zadanie w zeszycie ćwiczeń, a na koniec przeszliśmy na stronę ourdiscoveryisland.com i dalej ćwiczyliśmy poznane słownictwo i struktury.
Na zajęciach wychowania fizycznego wybraliśmy się na zajęcia basenowe gdzie mieliśmy gry i zabawy z piłkami i makaronami, a głównym celem zajęć była praca rąk i nóg do kraula na piersiach. Na zakończenie relaksowaliśmy się w jacuzzi.
Po basenie odwiedzili nas wyjątkowi goście. Przyniosła ich w koszyczku Pani Bożena Kisiołek. Byliśmy zaintrygowani, tym co porusza się pod różowym kocykiem. Gdy wychyliły swoje noski wszyscy już wiedzieliśmy, że to słodkie białe szczeniaczki. Przeczytaliśmy informacje dotyczące rasy West Highland White Terrier. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy Pani Kisiołek za wspaniałe zajęcia.
Na informatyce tworzyliśmy filmik w programie Pivot ilustrujący przysłowie Żeby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała. Przy okazji nauczyliśmy się jak dodać tło do naszego filmiku. Sprawdziliśmy szerokość i wysokość klatki filmu podanej w pikselach. Stworzyliśmy w programie Paint obrazek o takich samych wymiarach, a następnie wstawiliśmy ten obrazek jako tło do naszego filmiku tworzonego w Pivocie.
 



Gdzie jesteś Wiosno?!
(21-03-2013)
Na języku angielskim rozmawialiśmy o Pierwszym Dniu Wiosny. Poznaliśmy nazwy czterech pór roku (seasons): wiosna (spring), lato (summer), jesień (autumn) oraz zima (winter).  Opisywaliśmy ilustracje, obejrzeliśmy krótki film o kwiatach (flowers), wysłuchaliśmy piosenki wiosennej, rozwiązaliśmy krzyżówkę i zagraliśmy w Bingo. Poznaliśmy też różne rodzaje kwiatów, oglądaliśmy: tulipany, przebiśniegi, krokusy, frezje, stokrotki, bez i inne.
Dzisiejsze zajęcia rozpoczęliśmy bardzo nietypowo. Zaraz po informatyce wraz z przedszkolakami z „Akademii Smyka” udaliśmy się na pochód ulicami naszego miasta w poszukiwaniu wiosny. Dotarliśmy do Placu Kościuszki, gdzie we wspólnym kręgu śpiewaliśmy wiosenne piosenki. Swoją obecnością zaszczyciła nas nawet Pani Wiosna z kwietnym wiankiem na głowie. Niestraszny był nam nawet padający z nieba śnieg. Z uśmiechami i na twarzy i czerwonymi z zimna nosami wróciliśmy do szkoły na lekcję matematyki.
Na matematyce zaś rozwiązywaliśmy zadania tekstowe na dodawanie  i odejmowanie pełnymi setkami oraz dokonywaliśmy obliczeń pieniężnych.
Na zajęciach teatralnych na początku ćwiczyliśmy emisję głosu poprzez wydawanie głosek „o” oraz „i”.  Następnie ochotnicy zaprezentowali przygotowane na jutrzejszy konkurs wiersze. Uczyliśmy się powitalnej piosenki „Wszyscy są, witam Was” i przećwiczyliśmy wydawanie dźwięków poprzez grę Mówiąca ryba wirtualna. Potem przyszła kolej na ćwiczenia dykcyjne, powtarzaliśmy za ciocią łamańce językowe. Przećwiczyliśmy także Parskanie i Dmuchanie na. Każdy z nas otrzymał piórko i dmuchając próbowaliśmy jak najdłużej utrzymać je w powietrzu. Następnie poprzez zabawę artykulacyjną „Bajkę o babcie” gimnastykowaliśmy naszą żuchwę i język. Podczas recytowania wierszyka „Siała baba mak” wyklaskiwaliśmy i tupaliśmy jej rytm, od wolnego do coraz szybszego. Uczyliśmy się także wyliczanki- pokazywanki „Policzymy”, a na koniec budowaliśmy z naszych ciał Figury w przestrzeni.  Przygotowywaliśmy też dekorację na konkurs recytatorski.
Na ostatnich zajęciach odbyło się kółko matematyczne. Poznaliśmy dziś pojęcie dzielenia. Aby dowiedzieć się na czym ono polega dzieliliśmy pomiędzy sobą cukierki. Okazuje się, że matematyka może być nie tylko łatwa i przyjemna ale także i słodka J
Dzisiejsza informatyka podzielona była na dwie części. W pierwszej ćwiczyliśmy rozwiązywanie zadań w programie Baltie przed zbliżającym się etapem regionalnym konkursu Baltie 2013. W drugiej części zajęć, tworzyliśmy animacje w programie Pivot Animator.
 



Poprzednie   Następne
do góry
 

©2011 -